Inschrijven

Ben je geïnteresseerd om naar de scouts te komen? Super! Hieronder vind je alle informatie rond het inschrijven. Mochten er nog vragen zijn, mag je altijd een mailtje sturen naar groepsleiding@scoutsborsbeek.be .

Begin van het scoutsjaar

Het scoutsjaar wordt in september officieel gestart op onze Overgang. Op deze dag kunnen nieuwe leden zich inschrijven en legt iedereen die overgaat naar de volgende tak een parcours af dat door de leiding gebouwd wordt. De datum en het startuur kan u vanaf midden augustus vinden op de site, via mail of via onze facebookpagina. De inschrijvingen gebeuren ter plaatse, er kan niet op voorhand ingeschreven worden. De plekjes in onze jongste takken zijn zeer gegeerd, op tijd komen is de boodschap!

Broers en zussen, kinderen oudleiding

Kinderen die al broers of zussen in onze scouts hebben of waarvan de ouders oudleiding zijn van de scouts krijgen voorrang bij het inschrijven. In augustus wordt hiervoor een mail gestuurd. Zij moeten op de overgang dan niet komen aanschuiven om in te schrijven.

Ingeschreven! Wat nu?

Eens leden ingeschreven zijn, mogen ze 3 vergaderingen komen proberen voordat het lidgeld betaald moet worden.